Monday, August 15, 2011

၀မ္းသာရင္း ေက်းဇူးတင္ေနမိပါသည္... ( ၆ )


ထို ့ျပင္ ယခုရက္အတြင္း သတိထားမိသေလာက္ အဘူဒါဘီကျပန္လာၿပီးမွ ပါးစပ္ကို ပိတ္ၿပီးစကားကို ေျပာေျပာေနေတာ့ စိတ္တိုမိကာ ေငါက္မိပါေတာ့သည္။ အလိုလို စိတ္က မၾကည္ရတဲ့ၾကားထဲ..အဲဒီ ပါးစပ္ၾကီး ပိတ္ပိတ္ေျပာေန။ ခြဲမွာ စိတ္မွာမို ့စိတ္က ေလးေနရတဲ့ၾကားထဲ..အဲလိုလုပ္ေန .. မေျပာေကာင္းမဆိုေကာင္း အသံေတြ ဘာေတြ မထြက္ေတာ့မွျဖင့္ ဟင္း… ေအာ္မိပါေတာ့သည္။ က်မမွာ ေဒါသေတြ ပူပန္မွဳေတြ အယူသီးမွဳေတြ အစိုးရိမ္လြန္မွဳေတြ .. ေတြ ေပါင္းမ်ားစြာျခင့္ ေဆာက္တည္ရာမရပါ။

ညေရာက္ေတာ့ သားအေဖနဲ ့ စကားေျပာျဖစ္ခဲ့ၾကျပန္ပါသည္။ ထံုးစံအတိုင္း ခေလးအေၾကာင္း ၊ က်မအေတြးေတြအေၾကာင္း။ သားအေဖက.. ညီးက ေလွ်ာက္ေတြးေနတာကိုး၊ဘာမွ မျဖစ္ဘူး စိတ္ပူမေနနဲ ့ ဆရာ၀န္ေတြက ခေလး ဘာျဖစ္တယ္ဆိုတာ သိသလို သူတို ့တာ၀န္ယူထားတာ သူတို ့အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ေအာင္လုပ္ေပးၾကမွာ ။ ေလွ်ာက္ေတြးမေနနဲ ့..ဟု။ က်မက .. သိပါတယ္ အဲဒါကို ။ ဒါေပမဲ့…ဆို ရပ္ကာ စကား မဆက္ျဖစ္ေတာ့ပါ။ က်မ၏ အေတြးဆိုး နမိတ္ဆိုး အေၾကာင္း ႏွဳတ္က ဖြင့္ မေျပာျပလိုက္ပါ။ မေျပာခ်င္မိပါ။ ႏွဳတ္က ေျပာမထြက္ပါ။ ညီး မသိဘာဘူးေလ…ဟုသာ သံရွည္ဆြဲရင္း ေခါင္းရမ္းေနမိပါသည္။ 

က်မ ကိုယ့္ဟာကို ျပန္ေတြးေနမိပါသည္။ ငါ့ အေတြးေတြ မွန္လား မွားလား.. လိုလား မလိုလား..ေတြးတာေတြ ျဖစ္ႏိုင္လား မျဖစ္ႏိုင္လား…ေတြးဆဲ ေငးဆဲပါ။ စိတ္ေတြ မရပ္ႏိုင္ေသးပါ။ ကဲ..ငါဘာလုပ္သင့္ သလဲ… တစ္ခုပဲရွိပါသည္။ ဘုးရား၊ တရားအျမဲေအာင့္ေမ့ေနဖို ့သာပင္။ ျဖစ္ႏိုင္သလား စဥ္းစား..မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ ကိုယ့္ဟာကို သိေနပါသည္။

သို ့ေသာ္ က်မဆံုးျဖတ္လိုက္ပါသည္။ ဥပုသ္ေစာင့္ဖို ့သာပင္။ မႏွစ္ကလည္း ၀ါဆိုက စၿပီး ဒီဇင္ဘာ ၃၀ရက္ေန ့ထိ ရက္ရွည္ေစာင့္ခဲ့ဘူးပါသည္။ အမွန္အတိုင္းဆိုရပါက အေၾကာင္းေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ရာႏွဳန္းျပည့္ မေစာင့္ႏိုင္ခဲ့ပါ။ သို ့ေသာ္ အသိကေလးကပ္ထားေတာ့ လြတ္သြားျပန္ထိန္း၊ အသိေလး၀င္ စိတ္ကေလးျပန္မတ္၊ ဘုရားစာေလးရြတ္ျဖင့္ သာမန္ထက္ေတာ့ျဖင့္ စိတ္ေအးခ်မ္းမွဳရခဲ့သည္ အမွန္ပါ။ အင္း အခုလည္း အနည္းနဲ ့အမ်ားေတာ့ စိတ္တည္ျငိမ္မွဳရႏိုင္ေကာင္းပါသည္။

+                                                          +                                                          +

က်မလည္း ေတြးရင္း ေတာရင္း ခေလးနဲ ့အလုပ္ရွဳပ္ရင္း ပံုမွန္ပင္ ေန ့ေတြေက်ာ္ျဖတ္ ေနရပါသည္။ ၇.၅.၁၁ ရက္ေန ့က အဘူဒါဘီသြားလည္ၿပီးလို ့တပါတ္အၾကာ ၁၃.၅.၁၁ရက္ေန ့က် ထပ္ၿပီး လာလည္ဖို ့ညိဳက ဖိတ္ျပန္ပါသည္။ ၾကာဇံေၾကာ္နဲ ့၀က္သားတုတ္ထိုး လုပ္စားမွာမို ့လာခဲ့ဖို ့ပါ။ 

က်မကလည္း ခ်က္ခ်င္း သားအေဖကို ဖုန္းဆက္ေျပာျပေတာ့ သူကလည္း သြားခ်င္သြားဖို ့နဲ ့တစ္ခုခု ခ်က္ၿပီး ယူသြားဖို ့ပါ စဥ္္းစားရင္း ေျပာျဖစ္ခဲ့ၾက၏။ တကယ္ေတာ့ ၁၃ရက္ေန ့က က်မတို ့ရဲ  ့( ၇ )ႏွစ္ေျမာက္ ႏွစ္ပါတ္လည္မို ့ၿပီးခဲ့တဲ့ အပါတ္က သြားလည္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ 

သူတို ့ကလည္း ၿပီးခဲ့တဲ့ အေခါက္က က်မတို ့ေၾကးအိုးဆီခ်က္ ခ်က္ယူသြားၿပီး သူတို ့အိမ္မွာ တေပ်ာ္တပါး စားခဲ့ၾကသျဖင့္ ျပန္လည္ ေကြ်းခ်င္တာလည္း ပါ ပါလိမ့္မည္။ သို ့ေသာ္ က်မတို ့က သားေလး ခေလးေဖၚနဲ  ့ ကစားရတာေပါ့ ..ဟု ေတြးရင္း ၁၃ ရက္ေန ့က တစ္ေခါက္ သြားခဲ့ၾကျပန္ပါသည္။

ဆံုၾကေတာ့ ထံုးစံအတိုင္း စကားေတြ ေဖါင္ေနၾကပါသည္။ စားလို ့ကလည္းေကာင္း ေတာ့ ဗိုက္ေတြကလည္း တင္းနဲ ့ပါ။ က်မတို ့လူၾကီးေတြ စား၀င္သေလာက္ သားေလးကေတာ့ ေကၽြးသမွ် ျငင္းေနသျဖင့္ နဲနဲပဲ ၀င္ပါေသးသည္။ က်မလည္း သားအေဖကို ကပ္ၿပီး တိုးတိုး တိုင္ပင္ေမး ေမးမိ၏။ ၿပီးက်မွ ေရွာ့ပင္းေမာ္လ္သြားၿပီး သားအၾကိဳက္ တစ္ခုခုေကၽြးၾကရန္ပါ။ 

ထိုစဥ္ ညိဳက ဧည့္ခန္းထဲက ေရခဲေသတ ၱာဖြင့္လို ့ဗူးတစ္ဗူးကို ယူလိုက္ပါသည္။ ခဏတာ တံခါးအဖြင့္အပိတ္အတြင္း သားက ဘာကို ေတြ ့သြားသည္ မသိပါ။ ခ်က္ခ်င္း အေျပးသြားကာ ဇြတ္အတင္း တံခါးဆြဲဖြင့္ပါေတာ့သည္။ က်မက မဖြင့္ဖို ့တားေနေသာ္လည္း  ညိဳက ျမင္သျဖင့္ တံခါးျပန္ဖြင့္ေပးလိုက္ေတာ့ သူက တံခါးရြက္က ႏြားႏို ့ဗူးကို ထိုးျပပါေတာ့သည္။ ထိုအခါမွ ညိဳက .. ေအာ္ ဟုတ္ပ ။ခေလးက စားခ်င္တာ သူ ့ဟူသူ ရွာရတယ္။ တီတီက အၾကိဳက္ကို မေကၽြးတတ္ဘူးေနာ္… ဆိုကာ ခြက္ေလးထဲ ထည့္ေပးလိုက္ပါသည္။ တခါတည္း ေမာ့ေသာက္လိုက္ၿပီး ထပ္ေတာင္း ၊ ထပ္ေမာ့ ။ ၿပီး ထပ္ေတာင္း ထပ္ေမာ့၊ ၃ခါၿပီးမွ ၿပီးသြားေတာ့သည္။

ညိဳတို ့အိမ္က ျပန္ေတာ့ ေရွာ့ပင္းေမာလ္၀င္ၿပီး က်မတို ့က ေကာ္ဖီေသာက္၊ သားကိုေတာ့ သူ ့အၾကိဳက္ ေပါင္မုန္ ့မီးကင္ေကၽြးၾကပါသည္။ က်မတို ့စားေနစဥ္ ေဘးစားပြဲကို မ်က္စိေရာက္ေတာ့ တစ္ခုသတိထားမိလိုက္ပါသည္။ လူၾကီး ႏွစ္ေယာက္ၾကားက သားငယ္ေလးက ေအာ္တစ္ဇင္ ေရာဂါရွင္ေလးပါ။ ၂နွစ္ေက်ာ္အရြယ္ေလးေလာက္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ က်မမွာ သူ ့ကို ၾကည့္ရင္း သူေလးကို သနားေနမိသလို ေဘးနားက အေမျဖစ္သူကိုလဲ ကိုယ္ခ်င္းစာေနမိပါသည္။ ထို ့ျပင္ အေတြးလဲ ၀င္လာပါသည္။ 

ေအာ္ က်မတို ့သူတို ့နဲ ့ႏိွဳင္းစာပါက ကံေကာင္းလွပါသည္။ က်မ အပူၾကီးပူၿပီး သားေလးအတြက္ စိတ္မေကာင္းေနရသည္က ကုရသည့္အေျခအေနမ်ိဳးပါ။ သူတို ့လိုမ်ား..အို က်မဆက္မေတြးခ်င္သလို သားအေဖကိုလည္း ေျပာျပေနမိပါသည္။သားအေဖက.. ဒါေၾကာင့္ေျပာတာေပါ့ ေလွ်ာက္ေတြးမေနပါနဲ ့။ ေအးေဆးပါ။ ပူစရာမလိုတဲ့ အေျခအေနပါ..ဟု ၾကံဳတံုး သူေျပာခ်င္တာ ေျပာလိုတာလည္း ပါပါမည္။ က်မကို အားေပးပါသည္။ က်မ သူတို ့အတြက္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိသလို သားအတြက္ေတာ့ စိတ္အားတက္မိပါသည္။

အျပန္လမ္းမွာေတာ့ သားက ေမာပန္းၿပီး ခ်က္ခ်င္း အိပ္ေမာက်သြားသလို က်မကေတာ့ စိတ္သက္သာေပါ့ပါ့းေနပါသည္။ သားအေဖကေတာ့ သား သူ ့ဟာသူ ႏို ့ဗူးလက္ညိွဳးထိုးၿပီး ရွာေသာက္တာကို သေဘာတက် ျပန္လွန္ေျပာေနပါသည္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သူ ့ဟာသူ သူလိုခ်င္တာ သူရွာေဖြတတ္တဲ့ သူ ့စိတ္ ကေလးကို ႏွစ္သက္ေနေလသည္။ ၾကီးလာခဲ့လွ်င္ ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုးစိတ္ကေလးရွိလာမဲ့ သူ ့စိတ္ဓါတ္ အစပ်ိဳးေလးျဖစ္ေလမလား...။

 ( က်မတို ့တံုးကေတာ့ အသက္ ၃၀ေက်ာ္ထိ မိဘမ်ားနဲ ့အတူေနတံုး ၊ အမွန္အတိုင္းဆိုရပါက မွီခိုတံုး။ သားတို ့ေခတ္က်လွ်င္ေတာ့ အစစေျပာင္းလဲလာသည့္ အေျခအေနမ်ားအရ ငယ္စဥ္ကတည္းက ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုးၿပီး ေလွ်ာက္လွမ္းရမည့္ အေနအထားမ်ိဳး။ က်မတို ့တေတြ သူ ့ပင္ကိုယ္ မူလ စိတ္ဓါတ္၊ အေတြးအေခၚ။ အျပဳအမူေလးမ်ားကို ေစာင္ၾကည့္မွတ္သားရင္း ထိုအခ်က္မ်ားအေပၚအေျခခံၿပီး မည္သို ့ေသာ ေရွ့ေဆာင္လမ္းညႊန္မွဳေကာင္းမ်ား ေပးရမည္နည္းဟု ေလ့လာေနရခ်ိန္ျဖစ္ပါသည္။)

ဒီတစ္ခါ အဘူဒါဘီက ျပန္လာအၿပီး လည္း ေမ့ေပ်ာက္သြားၿပီထင္ထားေသာ ပါးစပ္ပိတ္ စကားေျပာသည္ကို သားက ျပန္ေျပာျပန္ပါသည္။ က်မက တစ္ခါ စိတ္တိုကာ.. ေျပာျပန္ၿပီလား ဒီပါးစပ္ၾကီး ပိတ္ပိတ္ၿပီး..စကား မေျပာတတ္တဲ့သူေတြလို...နဲ ့ေအာ္မိျပန္ပါသည္။ ညေရာက္ေတာ့ သားအေဖကို ေျပာျပေတာ့ သားအေဖက ကြမ္း၀ါးရင္း စကားျပန္ေျပာပါသည္။ ထိုအခါမွ က်မလည္း သူ ပါးစပ္ပိတ္ၿပီး စကားေျပာတာကို သတိထားမိသြားကာ ၀မ္းသာသြားပါသည္။ သားအေဖကို ေတာ့ စိတ္တိုလွ်က္ပါ။

သားအေဖက အဘူဒါဘီကေန ကြမ္း၀ယ္၀ယ္လာၿပီး ကြမ္းကို၀ါး၊ စကားေျပာဖို ့လိုလာလွ်င္ ကြမ္း၀ါးလွ်က္ဆိုေတာ့ ပါးစပ္စိၿပီး စကားကိုေျပာ၊ ဒါကို သားက အတုယူၿပီး အေဖေျပာသလို လိုက္ေျပာ။ ဟင္း..ခုမွ ဟင္းခ်ႏိုင္ပါသည္။ က်မမွာ ဘာမွန္း ညာမွန္းမသိႏိုင္စြာ အတိတ္နမိတ္ေတြေကာက္ၿပီး စိတ္ေတြပူေနမိခဲ့ရပါသည္။

က်မမွာ မေနႏိုင္စြာ ထိုအေၾကာင္း မန္းေလးမွ သူငယ္ခ်င္းကို ေျပာျပေတာ့ .. ခေလးကေတာ့ ၾကံၾကံဖန္ဖန္ အေမကို စတတ္တယ္...ဟု မွတ္ခ်က္ခ်ခဲ့ပါေသးသည္။ ေအးဟာ...လူၾကီးက စိတ္ပူလို ့ေျပာေလ သူက သေဘာေတြက်လို ့ထပ္ေျပာေလနဲ ့...ဟု ေျပာျပျဖစ္ခဲ့ေသးပါသည္။ 

+                                                          +                                                          +

ဒီလိုနဲ ့၁၇.၅.၁၁ ရက္ေန ့ေညာင္ေရသြန္းပြဲေတာ္ေန ့ကဆုန္လျပည့္ေန ့ကစ သီလယူျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ က်မမွာ ကိုယ့္ဟာကို အထိန္းအကြပ္ေလးရွိေနဖို ့ဂ်ီေတာ့ခ္မွာပင္ ဥပုသ္ယူထားေၾကာင္း ေရးထားလိုက္ပါသည္။ အမ်ားသိထားၿပီျဖစ္သျဖင့္ ေတာ္ရံုနဲ ့ဖ်က္ဖို ့မလြယ္ေတာ့ပါ။ က်မမွာ ကုိယ့္စိတ္ကို ထိန္းဖို ့ခ်ည္ၾကိဳးမ်ားစြာနဲ ့ပါ။

ထံုးစံအတိုင္း ပထမဦးစြာ ေခ်ာေခ်ာက ..  ရည္ရွည္ၾကီး..အဲေလာက္ေတာင္ မေစာင့္ပါန ့ဲ ။ ခေလးတင္ မဟုတ္ဘူး လူၾကီးေတြပါ ခေလးကို ေကာင္းေကာင္းျပဳစုဖို ့အားျပည့္ေနမွ...ဟု ေစတနာအျပည့္ျဖင့္ ေျပာလာပါသည္။ က်မက ခေလးခြဲမွာမို ့အေၾကာင္းျပလိုက္ေတာ့ အင္း ဒါလဲ ဟုတ္တာပါပဲ..ဟု လက္ခံသြားပါသည္။ သားအတြက္ ဆုေတာင္း ဘုရားစာရြတ္ဖို ့ အဓိက ျဖစ္သလို အဆိုးျမင္အေတြးမ်ားကို ေမ့ေပ်ာက္ေနဖို ့ကလဲ အေၾကာင္း တစ္ေၾကာင္းပင္။

ထို ့ျပင္ ဟိုးအရင္ သားမေမြးခင္က ထိုးခဲ့ဘူးေသာ ႏွစ္ေခ်ာင္ထိုးအပ္မ်ားႏွင့္ ၀ယ္ထားၿပီး ဆက္မထိုးျဖစ္ပဲ သိမ္းထားခဲ့ေသာ ခ်ည္မ်ားကို ျပန္ရွာျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ က်မ ခ်ည္ျပန္ထိုးဖို ့ဆံုးျဖတ္လိုက္ပါသည္။ သားအတြက္ ေဆာင္းတြင္း၀တ္ အေႏြးထည္ေလးမ်ား ေဆာင္းအမွီၿပီးဖို ့အတြက္။ ေနာက္တစ္ခုက အေဒၚတစ္ေယာက္ေျပာဖူးသလို ခ်ည္ထိုးတာ တရားထိုင္သလိုပဲ စိတ္ကို ခ်ည္ထိုးတာမွာ ႏွစ္ထားရင္တဲ့။ က်မ အစ္ကိုၾကီးကေတာ့ ေျပာဖူးပါသည္။ မိန္းခေလးေတြ ခ်ည္ထိုးတာ ၾကည့္ရတာ အိေျႏၵရသလို က်က္သေရရွိတယ္…ဟု။ က်မအတြက္ကေတာ္ လူ အိေျႏၵရဖို ့ထက္ စိတ္တည္ျငိမ္အိေျႏၵရဖို ့အေရးၾကီးသည့္ အခ်ိန္ပါ။


ေနာက္တစ္ခ်က္က က်မ ေသေသခ်ာခ်ာေတြးဖို ့လိုလာပါၿပီ။ ဒီလို အေတြးေတြ ေတြးေနဖို ့ထက္ အခုေန ဘာလုပ္သင့္ သလဲ ဆိုတာကိုပါ။ ဥပုသ္လဲ ယူထားေတာ့ စိတ္ကေလးက အတန္အသင့္ ျငိမ္ေနပါၿပီ။ ေကာင္းေကာင္း ေတြးျဖစ္သလို အျမင္လဲ ၾကည္ေနပါၿပီ။ ထို အခါမွပင္ ငါ့ႏွယ္ေနာ္..ဘာျဖစ္လို ့မ်ား သားအေပၚ မေကာင္းတဲ့ အတိတ္နမိတ္ေတြ ထားမိေနပါလိမ့္..ဟု က်မကို က်မ ေဒါသထြက္ေနမိပါသည္။ 

က်မတို ့သားေလး..၂ႏွစ္၇လသာ ရွိေသးေပမဲ့ ဘုရားမွန္း တရားမွန္းသိသူေလး။ မနက္တိုင္း က်မ ရွိခိုးတိုင္း က်မေနာက္က ထိုင္လို ့ဦးေတာ္လုပ္ျမဲ။ ညအိပ္ရာ၀င္တိုင္း မိဘေတြက ေျပာစရာ မလို … သူ ့အသိေလးနဲ ့သူ ဦးခ်ၿပီးမွ အိပ္တတ္သူေလး။ အိပ္ဖို ့ျပင္ၿပီးမွ ဦးမခ်ရေသးတာ သတိရပါက သားသားၾကီး ဦးခ်ရေသးဘူးေလ… ဆိုကာ ထထိုင္ၿပီး ဦးခ်တတ္သူေလး။ ေဆာ့ရင္း ကစားရင္း အသားတံုးေလးေတြ အၾကီးအေပၚအေသး ထပ္ဆင့္စီရင္း သားသားဦးေတာ္ေလးဆိုကာ ဦးခ်တတ္သူေလး။ ပုဂံက ျပန္လာၿပီးခ်ိန္ကစလို ့ တီဗြီၾကည့္ရင္း အေဆာက္အဦး ခၽြန္ခၽြန္ေတြ ့တိုင္း ဦးေတာ္ေတြေလ ဆိုကာ ဦးခ်တတ္သူေလး။ 

အဖြားေတြနဲ ့အတူ အခင္းေလးေတြခင္း လို ့အခင္းေပၚထိုင္ ဘုရားရိွခိုးတတ္ၿပီးေနာက္  ဖ်ာလို အခင္းေသးေသးေတြေတြ ့တိုင္း ထိုင္ကာ ဦးခ်တတ္ပါေသးသည္။  ေျခသုတ္ခံုေပၚလဲထိုင္ဦးခ်တတ္၏။ သူ ၁ႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္က မွတ္မွတ္ရရအျဖစ္တစ္ခုပါ။ က်မတို ့မ်က္မွန္ဆိုင္သို ့မ်က္စိစမ္းရန္သြားခဲ့စဥ္ကပါ။ က်မတို ့သံုးေယာက္ ဆိုင္ထဲေရာက္ဆို သားက ဆိုင္အလယ္သို ့အေျပးသြားကာ ဒူးကေလးေထာက္ထိုင္ၿပီး ဦးခ်ပါေတာ့သည္။ သူ ့ေရွ့မွာက မ်က္မွန္ေကာင္တာေတြပဲရွိပါသည္။ က်မတို ့က ျပံဳးမိသြားသလို ဆိုင္က ၀န္ထမ္းက ေ၀ခြဲမရတဲ့ အၾကည့္နဲ ့ၾကည့္လို ့။ က်မတို ့ေသခ်ာ ၾကည့္မိေတာ့မွ အျဖစ္မွန္ကို သိရပါေတာ့သည္။ ဆိုင္အလယ္တြင္ ခင္းထားသည့္ ေၾကြျပားေလးျပားက ပန္းဒီဇိုင္းႏွင့္ဆိုေတာ့ သူ ့အျမင္မွာ ဘုရားရွိခိုးစဥ္ ခင္းသည့္ အခင္းလို ့ထင္ပံုရပါသည္။ ထို ့ေၾကာင့္ ေၾကြျပားေလးျပားအလယ္မွာထိုင္ၿပီး မွန္ေကာင္တာမ်ားကို ဦးခ်ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ဦးခ်လွ်င္လည္း က်မတို ့သင္ေပးထားသည့္အတိုင္း ထိျခင္းငါးပါးအျပည့္ျဖင့္ ပီပီျပင္ျပင္ ခ်တတ္ပါသည္။ ငယ္ရြယ္သူကိုယ္ပိုင္အသိကေလးျဖင့္ ဘုရားကိုဦးတည္လို ့မဟုတ္ ပုဂံမွ ဘုရားမ်ားလိုအထင္ျဖင့္ ေတြ ့သမွ် အေဆာင္အဦးခၽြန္ခၽြန္ကို ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အခင္းေသးေသး ပံုစံတူကိုေပၚထိုင္လို ့ေသာ္လည္းေကာင္း ဦးခ်တတ္ခဲ့၏။ မည္သို ့ေသာ အေၾကာင္းျဖစ္ပါေစ က်မတို ့ေက်နပ္ခဲ့ၾက ပီတိျဖစ္ခဲ့ၾကပါသည္။ 

ယခုေသာ္ သားေလး ေကာင္းေကာင္းသိသြားသလို ဗုဒၶ ပူေဇမိ၊ ဓမၼံ ပူေဇမိ၊ သံဃံ ပူေဇမိ ရြတ္ၿပီး ဦးခ်တတ္ေနၿပီ ျဖစ္သလို က်န္းမာၾကပါေစ ကိုလည္း သူ ရြတ္တတ္သလို .. က်န္းမာမမေစ…လို ့ညတိုင္း မပ်က္မကြက္ ဆုေတာင္းတတ္ပါၿပီ။ ေရခ်ိဳးတိုင္း က်မက ပထမတစ္ခြက္ကို ဘုရားေရလို ့ရြတ္ရင္း ေလာင္းလိုက္၊ ဒုတိယခြက္ကို တရားေရ၊ တတိယခြက္ကို သံဃာေရ၊ မိဘေရ၊ ဆရာေရလို ့ငါးခြက္ ရြတ္ဆိုေလာင္းေပးၿပီးမွ က်န္တာဆက္ ခ်ိဳးေပးခဲ့သျဖင့္ ယခုဆို သူ ့ဟာသူ ရြတ္ရင္း ခ်ိဳးတတ္ေနပါၿပီ။ ဘုရား၊ တရားနဲ ့မေ၀းသူေလးပါ။

ထိုကဲ့သို ့ဘုရား တရားသိတတ္လွသည့္ ခေလးအေပၚ ဘာေၾကာင့္မ်ား အဆိုးေတြး ေတြးေနမိပါလိမ့္။ က်မကို က်မ စိတ္တိုေနမိပါသည္။ စိုးရိမ္စိတ္လြန္အေတြးျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ႏိုင္ပါလိမ့္မည္။ သူ ၏ ေကာင္းေသာ အလုပ္အတြက္ ေကာင္းေသာကံေလးရွိေနမွာ ေတြးမိေတာ့ စိတ္ပါ့ပါးသြားျပန္ပါေတာ့သည္။  

က်မအသိေကာင္းေလး၀င္လာေတာ့့ တဖန္ ေနာက္တမ်ိဳး၀င္လာျပန္ပါသည္။ ယခုခ်ိန္ထိ က်မမွာ စိတ္ေအးခ်မ္းမွဳ မရွိေသးပါ။

အေတြးေတြ ပ်ံ ့လြင့္ေတာ့ အသိေလးျပန္ကပ္ ဘုရားစာျပန္ရြတ္။ တစ္ခါ အေတြးကျပန္ေရာက္  အသိျပန္၀င္ ျပန္ရြတ္ျဖင့္ စိတ္ကို ထိန္းေနရပါသည္။ သို ့ေသာ္ စိတ္ကို ထိန္းရခက္မွန္း ကိုဟိုးအရင္ကတည္းက အေတြးမ်ားသူမို ့ကိုယ့္ဟာကို သိခဲ့ပါသည္။ ခုေလာက္ ခက္မွန္းေတာ့ ခုမွ သိရေတာ့သည္။ ဘယ္ေလာက္ အသိ သတိရွိရွိ စိတ္က လြင့္တံုး ေတြးတံုးသာပင္။ 

ဒီတခါ က်မကို က်မ ဆန္းစစ္ေနမိျခင္းပါ။ ငါ့ေၾကာင့္မ်ား သားေလးအေပၚ တစ္ခုခု ျဖစ္ခဲ့ရင္ျဖင့္ ဘယ္လိုမွ ေျဖဆည္လို ့ရႏိုင္မည္ မထင္ေတာ့ပါ…။ အို က်မေလာက္ အဆိုးျမင္တဲ့သူ မရွိေလာက္ပါ။ သားေလးရဲ  ့ကံကို ယံုၾကည္ပါသည္။ သို ့ေသာ္ အမိ အဖေၾကာင့္မ်ား သားေလးခံစားရေလမလား။ တကယ္ေတာ့ ယုတ္တိမရွိပါ။ သို ့ေသာ္….

က်မ တကယ္ကို ထိုသို ့ေတြးေနမိပါသည္။ ငါ့ေၾကာင့္…ငါ့ေၾကာင့္…ငါ့ေၾကာင့္…က်မကိုယ္ က်မ သိပါသည္။ ဆိုးခဲ့ဘူးသလို တစ္ခါတစ္ရံ ဆိုးဆဲပါ ။ ထို ့ေၾကာင့္လည္း ငါ မိဘ ေမာင္ဖြားေတြေပၚ ဆိုးခဲ့တာမ်ား သားေလးျပန္ခံစားရမလား..ဟု ေတြးရင္း ပူပန္လာျပန္ပါသည္။ ငါ့ႏွယ္ေနာ္ မဆီမဆိုင္..ဟု စိတ္က ေရာက္ေပမဲ့ တကယ္ကို ေတြးမိပါသည္။ မျဖစ္ပါေစနဲ ့..မျဖစ္ပါေစနဲ ့..သာ တြင္တြင္ ရြတ္ရင္း ဘုရားမွာ ဆုေတာင္းေနမိပါသည္။  တစ္ခါတစ္ရံလည္း စိတ္ဆင္းရဲေနမိပါသည္။ ဘာေၾကာင့္မွန္းေတာ့ မေရရာခဲ့ပါ။

1 comment:

  1. ပုဂံကျပန္လာျပီးကတည္းက အေဆာက္အဦးခ်ြန္ခ်ြန္ျမင္တိုင္းဦးခ်တတ္တဲ့သား
    သားေလးကိုအေတာ္သေဘာက်သြားမိတယ္...၊ခ်စ္စရာေကာင္းလုိက္တဲ့သား
    သားေလးပဲ...၊

    ReplyDelete